[Doc/Acta | Reunió Grup de Treball Coordinació Interbarris 25set]

Una sèrie de persones de diferents assemblees de barri de Barcelona, vam crear a títol individual un grup de treball amb l’objectiu de desbloquejar el debat sobre la “coordinació” buscant possibles punts d’acord entre les diferents propostes i postures que permetessin un punt de partida per començar a caminar. El grup va començar a treballar amb una llista de correu i va tenir la seva primera reunió dilluns passat 26 a partir d’una convocatòria proposada per l’Assemblea de Sant Antoni en l’última *Trobada de *Barris.

25 DE SETEMBRE 2011, A LA RIMAIA. Inici a les 19:30h aprox.

Assistència: entre 20 i 25 persones de diferents barris. Algunes hi eren a títol individual, altres com a delegats/portaveus de la seva assemblea. Els barris d’on venien les persones han estat: Guinardó, Raval, St.Andreu, Les Corts, Gràcia, Sants, St.Antoni, Gòtic i St.Gervasi.

La reunió es va convocar a la darrera Trobada de barris (17 setembre) amb l’objectiu d’analitzar les diferents propostes existents de coordinació entre barris, sense la necessitat d’elaborar un document concret. Tot i així, les persones érem a la reunió amb diferents idees sobre la mateixa. Després d’una estona de discussió, s’opta per fer un llistat de les qüestions importants a analitzar (basant-nos en l’acta de la 3a Trobada) i enfocar-les una a una per veure si som capaces de trobar propostes amb les que no ens sentim incòmodes.

Qüestions a analitzar:

1. Temporalitat (cada quan fem reunions de coordinació)
2. Nº de representants/portaveus/delegats
3. Capacitat decisòria
4. Òrgans de participació
5. Presència/absència de comissions sectorials i/o tècniques
6. Finalitat/funció/objectius de la coordinació entre barris

D’aquests temes, només tenim temps per tractar els tres primers. Malgrat això, el sisè punt també és comentat en varies ocasions, sense definir-lo molt, ja que d’ell en depèn la manera de coordinar-nos que necessitarem. En algun moment es fa referència a la relació amb les comissions sectorials i tècniques, que recollim al final d’aquest document.

ACORDS: Proposta de consensos mínims del Grup de Treball a les Assemblees de Barri

1. Creiem que cal parlar d’Espai de Coordinació en comptes de Coordinadora ja que és una manera de fer evident que la coordinació entre barris no resta capacitat decisòria a cadascuna de les assemblees de barri. Una Coordinadora de barris coordina als barris; en un Espai de coordinació, els barris interessats poden coordinar les seves accions i iniciatives.

2. Sobre la temporalitat:
creiem que ha de ser prou flexible com per respondre a les necessitats del moment políticosocial en que ens anem trobant. Orientativament, i per començar, proposem cada 15 dies.
Tanmateix, si la situació ho requereix, les persones assistents a l’Espai de coordinació poden avançar o posposar la següent reunió.

3. Sobre les portaveus/delegades/representants a l’Espai de coordinació:

Primer: de cada barri poden assistir-hi les persones que així ho desitgin, però només dues tenen veu (per tal d’optimitzar el temps).

Segon: cada barri decideix per si mateix el mecanisme de designació de les persones que assisteixen a les reunions de coordinació.

4. Sobre la capacitat de decisió a l’Espai de coordinació:

Primer: a l’espai de coordinació els barris fan propostes a les quals un, alguns o tots els barris poden sumar-s’hi. En cap cas es prendran decisions d’obligat compliment per als barris (p.e: participar en una campanya concreta).

Segon: les participants a l’Espai de coordinació poden decidir avançar o posposar la propera reunió en funció de les necessitats del moment. Aquesta decisió es prendria per consens.

Tercer: davant de situacions puntuals (p.e. una mobilització), a l’espai de coordinació podran prendre’s decisions de tipus tècnic (dates, cartell, lema,…).

Quart: en casos excepcionals, que per la seva gravetat o urgència ho requereixin, serà facultat de cada assemblea nombrar representants amb capacitat per tancar acords sobre temes específics. Les assemblees de barri, posteriorment, hauran de ratificar l’acord al qual s’ha arribat. Cada assemblea posa els límits que considera oportuns als seus representants.

ALTRES CONSIDERACIONS (no acords) FETES A LA REUNIÓ:

Sobre els objectius i funcions d’aquest espai de coordinació (sense haver-hi aprofundit):
Diferents objectius d’aquestes reunions serien:
Compartir i intercanviar de manera periòdica informacions, experiències, reflexions, coneixements, pràctiques…
Fer propostes a altres barris per realitzar accions, campanyes, …,comprovant quins hi estan interessats, quin tipus de treball es pot fer, quines propostes més treballades podrien animar a més barris,…

Per a que la coordinació fos relativament àgil:
Les assemblees haurien de col·laborar en fer propostes o prendre decisions prou flexibles, amb capacitat de facilitar el consens.
Les assemblees haurien de fer arribar, sempre que sigui possible, les propostes amb anterioritat a la reunions de coordinació, per tal que puguin ser discutides per les assemblees prèviament.

Sobre la definició d’urgència i les situacions excepcionals (referent a la presa de decisions):
Les assemblees de barri serem capaces d’entendre quan una situació mereix que es prengui una decisió que no pot posposar-se.
Cada assemblea hauria de tenir el seu propi mecanisme d’urgència: saber com farà les coses en cas que es presentin situacions en les que cal prendre decisions urgentment.
Es pot treballar en un futur conjuntament una definició més elaborada sobre el que entenem per urgència.

Sobre la relació amb les comissions sectorials i tècniques:
els barris apostem per una coordinació amb base territorial. En aquest moment no estem fent una proposta de coordinació del “15M-BCN” sinó que hem tingut la necessitat de coordinar-nos les assemblees de barri.
les comissions, en general, fan tasques necessàries i caldrà trobar la manera de coordinar-nos i entendre’ns amb elles.
No s’especifica quins són els mecanismes per convocar una Assemblea General del moviment, més enllà de que ho proposi un barri i la resta ho aprovin.

Sobre el consens, les majories i els vots:
En aquest tipus d’espai el vot, a priori, no tindria raó de ser, ja que no es pren una decisió com a entitat única (com podria evocar el concepte de coordinadora). Si divuit barris decideixen sumar-se a una proposta i dos no, aquests dos simplement no hi participaran, pels motius que siguin.
S’especificaria si les propostes s’accepten per consens o si estan assumides per algunes, o moltes, assemblees de barri.
No ens plantegem (si sorgeix el cas caldrà mirar-s’ho bé) que un barri pugui oposar-se a que altres barris duguin a terme propostes que no comparteixen (dret a veto).

Concluim la reunió cap a les 22:00h. Es decideix redactar aquesta acta, revisar-la les persones del grup de treball i, quan estigui aprovada, fer-la arribar als barris.

El que en aquesta acta es presenta als barris (el contingut de l’apartat “acords”) és una proposta per a que els barris l’estudiin. Aquesta permetria començar a treballar en breus, encara que faltin concretar alguns aspectes, sent com és una proposta de mínims.

Propera reunió: Dimarts 11 octubre 19h a la Rimaia


Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s